web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Waymo rozšířil testování samořízených vozů Robotaxi na dálnici ve Phoenixu

Společnost Waymo oznámila zahájení testování své plně autonomní robotické služby na dálnicích ve Phoenixu bez přítomnosti lidských bezpečnostních řidičů s vozidlem Jaguar I-Pace.  Při prvotním nasazení na dálniční síť bude tato služba určena pro předem vybrané zákazníky z oblasti Phoenixu. Tímto postupem bude společnost získávat důležité informace a zkušenosti, které budou sloužit ke zdokonalování autonomní technologie.  

Společnost Waymo, jakožto jeden z nejznámější provozovatelů autonomního řízení, má bohaté zkušenosti s provozováním autonomních vozidel na veřejných komunikacích po celých Kalifornii a Arizoně. Na dálniční síti má společnost Waymo zkušenosti zejména s provozem autonomních nákladních vozidel třídy 8 v rámci Waymo Via. V souladu se strategií zaměřenou na masové nasazení autonomní jízdy jako služby, společnost Waymo během minulého roku intenzivněji testovala svou technologii na dálniční síti i s osobními vozidly. V rámci tohoto vývoje společnost Waymo postupuje podle stanoveného bezpečnostního a legislativního rámce, který napomohl k prvotnímu nasazení autonomní jízdy jako služby již před 3 lety. Díky svým dlouholetým zkušenostem s autonomním řízením osobních i nákladních vozidel tak může být tento provoz bezpečně zahájen i na dálniční síti. 

  

 

Příklad časové úspory na jízdní trase po dálnicích (vlevo) oproti jízdě v klasickém městském prostředí (Zdroj: Waymo). 

S postupným navyšováním počtu jízd vozidel Waymo, zaměstnanci společnosti budou mít možnost propagovat výlety pouze pro zákazníky, kteří pojedou po dálnici v rámci Phoenixu.  Během jízd po dálnici budou zaměstnanci získávat cennou zpětnou vazbu a zkušenosti od zkušebních pasažérů, než budou přivítáni komerční pasažéři využívající Uber Waymo One. Jízda po dálnici oproti jízdám městském prostředí Phoenixu výrazně zlepší a obohatí jízdní vlastnosti řídícího systému. Například cesta z letiště Sky Harbor do severních částí Scottsdale může být až o 50 % rychlejší, když se používá dálnice AZ-101 namísto městských ulic. Schopnost využívat dálnice bude zvláště důležitá při rozšiřování provozu do jiných měst. Nejen z důvodu lepší orientace v prostoru a přesnějším reakcím při jízdách za vyšších rychlostí, Waymo ke svému provozu opět použije lidar.